09 de desembre 2005

LONDRES DEL 4 AL 7


Bé, finalment hem tornat a anar a Londres. És la 2na vegada en un any perquè la primera va ser per Cap d'Any passat. Ja té pebrots la cosa. Un, que molt, el que es diu molt no ha viatjat, resulta que viatja 2 vegades en un any (rècord) i se'n va al mateix lloc. Fa riure, eh? Però bé, evidentment per Cap d'any passat no vam poder visitar massa cosa perquè n'hi havia moltes de tancades, entre elles, el Harrods... ja em direu, un carai de centre comercial!!! Però bé, fa gràcia (i una certa por els preus) entrar-hi i fer el curiós una estona. La ciutat, en tot cas, és molt maca i molt interessant, i està molt "viva". L'oferta comercial i cultural és enorme, tan enorme com ella mateixa. L'extensió del que jo en diria "Londres interessant" em va semblar brutal. Hi ha una opció que no està gens malament que és el Big Bus, una mena de bus turístic de 2 pisos (com no), sovint amb el de dalt destapat (molt poca rasca...) que fa un recorregut ("comentat" amb auriculars) molt llarg i molt complet, amb l'opció de baixar i tornar a pujar les vegades que vulguis. Fins i tot inclou la possibilitat d'agafar una barca turística i desfer part del recorregut pel Tàmesis, cosa que vam fer amb molt de gust. M'imagino que deu ser alguna cosa semblant al que existeix a Barcelona i que, com és natural, mai he utilitzat. No cal dir que la possibilitat d'escoltar el recorregut comentat en català brillava per la seva absència :-D

A banda de la ciutat, que en aquesta 2na experiència supera en preferències a París (de la qual en sóc un entusiasta i més que en seré quan guanyem la Champions el proper maig), els anglesos de Londres, que em temo que ja deuen ser minoria, em semblen força estúpids, impertinents i estirats. Amb els que jo m'he trobat no han estat massa "acollidors", sembla que se'ls enfoti tot i tothom, caure bé que caure malament. A preguntes normals, respostes gilipolles.

Un exemple: Li demano a un cambrer de la zona de tv de l'hotel, pensant-me que ell hi tenia alguna cosa a dir, si era possible veure-hi el futbol (Chelsea-Liverpool). Resposta? No estic aquí per veure la tv. Us sembla normal? A mi, no. I més essent nosaltres clarament estrangers i amb una pràctica de l'anglès, essent generosos, rudimentària. Què costaria dir que qualsevol hoste pot canviar el canal, engegar o apagar la tv??? O que ell no té res a veure amb la tv, que d'altra banda està al mateix espai on ell treballa? Que potser li vaig preguntar pel resultat del partit, jo???? No sé, no sé, et feien sentir talment com si fessis nosa... Jo he treballat cara al públic a un lloc súper turístic i mai he tractat la gent d'aquesta manera. Només quan m'han tocat allò que no sona i, casualment, eren gent que provenien d'allà mateix... de per on deu ser???? Cap el nord o cap el sud????? Hagan juego! També és cert que quan un és per naturalesa fàcilment indignable es poden donar aquest tipus de situacions amb una certa freqüència i un acaba pensant que és molt cert allò de "millor que sol que mal acompanyat".

6 Comments:

At divendres, 09 de desembre, 2005, Blogger Mikel said...

Doncs li podies haver dit al cambrer , doncs si no esta aqui per mirar la tele no li fara res que me l´emporti a l´habitació.
sobre lo del maig a paris esperem que deu t´escolti!! Ignasi!!!! endevant una pregaria!!!
No vas visitar cap lloc relacionat amb en MK?
Quin tiu mes raro...

 
At divendres, 09 de desembre, 2005, Blogger Galderic said...

El cambrer mereixia perdre el tabic nassal per sempre més.

 
At divendres, 09 de desembre, 2005, Blogger Charlie said...

Un atemptat és el que haurien de patir! a veure si així s'humanitzen una mica!!

ai no!

 
At divendres, 09 de desembre, 2005, Anonymous Anònim said...

Juas juas juas!
Bé, d'acord en què Londres enamora. Jo hi he estat 3 cops (tots 3 amb l'MK com excusa) i em moro de ganes de tornar-hi.
Ah! D'acord en què són uns bordes...

http://www.fotolog.com/neiba_neiba/

 
At divendres, 09 de desembre, 2005, Blogger Unknown said...

Mikel, l'any passat en vaig visitar un de lloc relacionat amb MK...per allà Chelsea...em temo que no hi estaries molt d'acord amb la meva visita relacionada amb MK... però a lo hecho pecho! juasjuasjuasjuas!!!

 
At divendres, 09 de desembre, 2005, Blogger Unknown said...

Quin cambrer més imbècil, tius... vaig fotre el camp perquè em vaig començar a emprenyar i discutir acaloradament en anglès...encara no!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home