13 de desembre 2006

Les dones i el futbol

Em decideixo a escriure aquest post que parteix d’una inquietud que tinc de fa temps i que ara mateix ja se que em suposarà crítiques despietades i se m’acusarà de masclista i bla,bla,bla, però és el que penso.

A veure, vagi per endavant que m’agrada molt el futbol, molt. Hi jugo des dels 6 anys i passo de la trentena, i n’he vist força, per bé que no tant com molts freaks que em consta que s’arriben a empassar un Sant Andreu-Gavà de 2na B, per exemple, un dissabte a les 4 de la tarda. La meva afició al futbol em porta a ser consumidor habitual d’esports als mitjans d’informació en general. Doncs bé, en els darrers anys hi ha hagut un augment de presència femenina a nivell professional en l’entorn de futbol amb un resultat, francament, molt lamentable. D’entrada, aplaudeixo la presència femenina, però no pel sol fet de pertànyer a aquest gènere, que em temo que és exactament el que succeeix. M’indigna d’una manera bàrbara. Així d’entrada em venen al cap 3 noms de professionals de la informació que conec per les seves intervencions; Cristina Cubero, Ruth Vilà (o Vilar) i Pilar Calvo. L’ordre amb el que les anomeno no és casual, és de més a menys lamentables, en la meva opinió.

La Cristina Cubero (a la foto, al mig com el dijous) col·labora amb el Mundo Deportivo (ara mateix és enviada especial al Japó, ja té collons la cosa), amb RAC1 i apareix (o apareixia) al programa “El Rondo” de la 2 en català (???). No li he sentit ni llegit MAI, i mira que m’he empassat el Rondo de vegades i llegeixo gairebé cada dia el Mundo Deportivo, un sol comentari tècnic o tàctic relacionat amb el futbol, que és l’especialitat en la que es guanya, i suposo que més que bé, la vida. MAI DE LA VIDA! Es limita a fer periodisme rosa però centrat en el món del futbol, concretament en el del Barça i en el de la selecció brasilera, ahí es nada!! Que si el Ronaldinho amunt que si el Patrick (referint-se a algú a qui tothom anomena Kluivert) avall, tot en un to de marujeo que em sulfura. Ho sento, però no puc amb ella, no em puc imaginar de cap de les maneres quins mèrits ha fet per estar professionalment on està.

La Ruth Vilà (o Vilar) em fa ràbia bàsicament per 3 raons. La primera és també que MAI li he sentit una aportació ni tècnica ni tàctica sobre el joc que presencia cada setmana gratuïtament, ja que forma part de l’equip de Futbol a Catalunya Ràdio que capitaneja en Puyal. La segona cosa que em fa ràbia es que fot uns galls que ni en Guardiola. I la tercera, és que “piloteja” en Puyal d’una manera descaradíssima afegint-se sense cap vergonya per sistema a les opinions del mestre. La resta de col·laboradors van dissentint d’en Puyal de tant en tant, que trobo que és molt saludable. L’exemple més clar d’això és que en Puyal té el defecte de pronunciar expressament les z castellanes com s, per exemple, Sanches, Lopes, etc., cosa que m’indigna perquè després et pronuncia fantàsticament Kaíf (per Kíev) o “Dàfits” pel jugador Edgar Davids. Doncs la morteta de la Ruth fa exactament el m-a-t-e-i-x. Aaaaaargh!

I la Pilar Calvo no me’n fa tanta perquè ha actuat més de presentadora o d’entrevistadora que no pas d’experta, comentarista o tertuliana; però quan la van posar al capdavant del Gol a Gol fallava més que una escopeta de fira...

Conclusió; dones? Si, i tant! Però que sàpiguen de que parlen, collons! Mira la Terribas, sense anar més lluny o la Garcia Melero, que et cauran millor o pitjor però almenys em semblen bones professionals en el seu camp! A veure quan veiem una dona comentant que aquest o aquell equip defensa a l’home, canvia el seu habitual 3-4-3 per un 5-4-1, o aquell jugador ha fet una falta tàctica o el seu fort són els desplaçaments llargs de pilota, per exemple!!! Que no és tan difícil, home!!!

18 Comments:

At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Joan Manel said...

Ei t'has deixat "la tipa merengona" que surt al Rondo de TVE1 el diumenges al vespre. bufffff, infumable.
Per això escolto RAC1, no recordo que hi hagi cap comentarista femenina.
Be, ara rebrem, però sé que tenim raó :-)))

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Anonymous Anònim said...

Mep, de la Cristina Cubero si que m´imagino quins mèrits ha fet...
De la Ruth Vilar?, tens raó tio, sempre he pensat que és una pilota, per això està arran de gespa...
I la Pilar Calvo, crec que el millor que ha fet va ser quan estava amb en Puyal, perquè lo del Gol a Gol no te nom (per això va durar un any, em sembla).

Joan Manel, el programa de TVE2 del diumenge em fot vomitar. Sembla un Salsa Rosa (tots cridant i que no s´enten res) del Madrid. Sempr parlant del Madrid. No representa que és una televisió estatal?

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Unknown said...

Joan Manel,
A RAC1 hi ha una tal Sònia però em penso que juga un paper més d'entrevistadora que una altra cosa. A mi les retransmissions de RAC1 no em fan el pes, el Pou no em desagrada, però el Basté no m'entra i els falta algun analista tècnic amb comentaris més propis d'un expert que d'un aficionat, que d'aficionats en som tots! :-D

I la del Rondo de la 1 fa més aviat de presentadora; de fet el Quique Guasch entraria al grupet de les senyores que critico; basa més els seus comentaris en rumors o el m'han dit que o se de bona font relacionat amb "escàndols" que en el joc en si a nivell tàctic o tècnic... vaja un altre personatge!

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Unknown said...

Ei carles!
Jo tb m'imagino els mèrits de la Cubero però són irreproduibles en públic per una qüestió de correcció política ;-)

La Vilar és un lloro de repetició, o bé del que diu en Puyal o bé del que porta escrit a la llibreteta (dades, dades i més dades...).

Respecte el Rondo estatal, és normal que parlin del Madrid perquè és l'equip potser amb més seguidors dins dels espectadors d'aquest programa, una mica com el Rondo català, amb els esgüells del Pérez de Rozas (com xiscla el malparit!), les "boutades" del Tomàs Guasch (bufó penós) i les sentències del Patsy ("no ens equivoquem!"), que és de llarg el que en sap més, de futbol, entre altres coses perquè hi ha jugat i, pel que he vist en algun partidet benèfic rotllo marató de TV3, amb força classe.

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Anonymous Anònim said...

Mep, segurament el Madrid és l´equip amb més seguidors d´Espanya, però és que sempre parlen del Madrid. No m´ho miro mai perquè no els aguanto, però si faig zapping, amb la Txell (la meva dona) diem: a que parlen del madrid? Doncs si!! Com sempre. I creus que la comparació de seguidors a Espanya entre Madrid i Barça (per posar el segon equip en seguidors) és la mateixa que Barça i Espanyol aquí? Jo crec que la diferencia és inferior a Espanya, per tant entenc menys que sempre parlin del madrid.

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Unknown said...

Carles,
et dono la raó pel que fa a les proporcions de seguidors en relació a la població. Suposo que es deu al fet que el Madrid segueix essent considerat l'equip representant d'Espanya...

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Anonymous Anònim said...

A Rac1 hi ha la Sonia Jalma hi no ho fa pas malament.
De la Pilar Calvo tothom deia que s´havia tirat a mig Dream Team... ara suposo que ja esta grandeta....
Per no obstant a mi no em molesta gens la presencia femenina i tampoc ho veig tant exagerat aixo del nivell futbolistic.
En el tema espectadors tinc entes que el camp nou es el camp d´europa on hi van mes dones i aixo ho trobo genial

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Unknown said...

Hola anònim! (mania que té la gent de no identificar-se, grrjdrnflsfnm!!!)

La Sònia Jalmà no analitza el joc, fa entrevistes (i m'agrada força com ho fa).

A mi no em molesta GENS la presència femenina en cap àmbit, faltaria més, però si es dediquen professionalment a alguna cosa (això val per tothom, homes i dones), cony!, com a mínim que sàpiguen de què parlen, no? No posarem ministres dones només pel fet de ser dones, dic jo, ni a un debat mèdic hi posarem dones que no tinguin ni puta idea de sanitat, no?

I que al Camp Nou hi vagin moltes dones també em sembla fantàstic, per descomptat :-D Parlant d'aquest punt, em molesta enormement que els càmeres de TV es dediquin a enfocar enmig del públic normalment dones que estan de molt bon veure, amb els comentaris gilipolles conseqüents dels comentaristes del canal...

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Mikel said...

l´anonim soc jo.... es veu que el sr.blogger em te castigat perque no he migrat.... o algo aixi...

 
At dijous, 14 de desembre, 2006, Blogger Unknown said...

Ah, hola Mikel!
Jo tampoc he migrat, de moment! em fa mandra...

 
At divendres, 15 de desembre, 2006, Blogger CARLES DAVI said...

Mep, seguint amb tema d´ahir amb la Cubero, a on vaig anar a dinar hi havia una tia pastada a ella, i em vaig passar el dinant pensant que ara ella. Al final, em vaig dir, no pot ser que jo estigui dinant aal matix lloc que ella, i vaig anar al WC passant pel costat d´ella. Uf, no era ella, que sinó...... no li hauria dit res, però m´hauria agradat!!

Per cert, lo de migrar és un momentet, eh!!

 
At divendres, 15 de desembre, 2006, Blogger Charlie said...

Viscaaaaaaaa!!! estava esperant aquest post amb del.lit des de fa moooooolt temps!!
Plas plas plas plas plas plas. Totalment d'acord amb tot!

El que us proposo és que escolteu la Gemma Montero, de RAC1. És de lo més espantós presentant programes i realment lamentable entrevistant. Realment no sé com en Basté ha pogut posar una tia amb tan poca "soltura" i amb una gràcia nula, a primera línia de l'emissora.
La podeu escoltar cada dia, de 14:15 a 14:30 en el "100 metres", i a l'estiu substituint en Basté al "Tu Diràs" (de 23:00 a 1:00)

(i a sobre és lletja com un pecat, però com un pecat molt xungo)

 
At divendres, 15 de desembre, 2006, Blogger Charlie said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

 
At divendres, 15 de desembre, 2006, Anonymous Anònim said...

Hola Mep.
Estic d'acord amb que les comentaristes femenienes poca idea tenen de futbol... però no em negaràs que hi ha cada comentarista masculí que fa pena( diga-li Robinson, entre d'altres).

El millor és en Puyal, és el rei!

Apala!

Xanos

 
At divendres, 22 de desembre, 2006, Blogger Charlie said...

Ei bon nadal!

 
At dimecres, 10 de gener, 2007, Anonymous Anònim said...

Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

 
At dijous, 11 de gener, 2007, Blogger Nach said...

juas juas visca la censura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
any Bon!!!!!

 
At dimecres, 20 d’octubre, 2010, Anonymous joan puig said...

ets un matat!!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home