20 de febrer 2007

CAS ETO'O (RAJADA SI HOME I QUÈ MÉS???)


Molt s’ha parlat del cas Eto’o. Que si té un tracte especial paterno-protector per part del president, que si se l’ha de castigar o no, que si els companys oblidaran l’episodi o no... He llegit també l’opinió de molts bloggueros (o bloggaires o blogguívols o bloggencs...) i després de tot m’adono que ningú ha expressat més o menys el que jo en penso. O sigui que allà ‘voy’.

Eto’o és un noi, escolaritzat o no, que és el que a l’Empordà es coneix com un ‘poll ressucitat’. Un ‘nou ric’, en definitiva. Mal envoltat i mal aconsellat, sens dubte. O ben aconsellat però no n’ha fotut ni cas. És un ‘nou ric’ perquè ostenta descaradament i de manera gens discreta la seva situació econòmica; cotxes, viatges, residències, vestir llampant, etc. Si no anés més enllà passaria per ser un xicot exhibicionista (entès com que se sent còmode essent el centre d’atenció) i prou. Però ha anat més enllà, de fet, molt més enllà. S’ha carregat directament la imatge de vestidor unit que s’ha estat projectat fins ara i que ja sabem que no té perquè ser certa.

Heu format part mai de manera perllongada d’un vestidor? Jo vaig jugar a futbol 11 des dels 6 anys fins els 28; a escolar i a Regional. He estat molts anys dins diferents vestidors. És evident que tots ens pensem que som uns cracks i hem de jugar sempre, però resulta que també he estat entrenador i això és impossible. El respecte per l’entrenador i pels companys és bàsic i fonamental. Sense això no funciona res ni a un vestidor d’escolar. Ho dic perquè vaig haver de fer fora de l’equip un nano de 18 anys (jo en tenia 22) que es va atrevir a qüestionar públicament una decisió meva respecte la seva substitució a la mitja part d’un partit (duia una targeta i era expulsió segura...). Us juro que ni m’ho creia. Va arribar a dir-me que ell els tenia molt ben posats i que gosava dir-me allò que els altres no gosaven. Dilluns següent ni va venir a entrenar.

Qui collons s’ha pensat que és Eto’o???? El problema és que es pensa que està per sobre del bé i del mal i que pot fer i dir el que li doni la gana, bàsicament. I això no és així i si ho és, ha de tenir conseqüències. No em crec la tonteria de l’abraçada ‘ni harto grifa’ que diuen a la meva feina. Eto’o ha arruïnat el ‘bon rotllo’ teòric del vestidor, n’és i en serà el càncer i se l’ha de botar quan s’acabi la temporada. I treure’n tota la pasta que es pugui, és clar.

Que és el millor del món actualment en la seva posició? Me la suspèn. Que marca més gols que ningú? Me la suspèn. Que té només 25 anys i molts més per endavant com a futbolista? Me la suspèn. Jo, esportivament, me’l treia de sobre sense ni pensar-m’ho. El canviava per Drogba, per Kanouté, per Klose, per Henry, per Van Nistelroy i fins i tot per Ronaldo. Qualsevol d’aquests s’inflava a fer gols EN AQUEST BARÇA. Si fins i tot se n’afarta en Saviola!!! (d’aquest també en parlaré un dia d’aquests!). No vull restar-li mèrits a Eto’o. És un grandíssim jugador i ha donat un rendiment extraordinari i en sóc el primer sorprès però, ho sento i discutim el que vulgueu, no és un crack. Ni ho serà mai. Simplement perquè no té la tècnica per ser-ho. És un bon definidor, però perd la tira d’ocasions per fer controls massa llargs. La clau d’Eto’o és la velocitat que té. La seva rapidesa li permet marxar dels marcadors per cames, no per tècnica o dribbling. Per mi Eto’o és com Stoichkov, que quan va anar fent anys i perdent velocitat va passar a ser un jugador mediocre. Una bala, molt caràcter, lluita, pressió a les defenses rivals; però tècnica en té més Iniesta, per exemple. I a més Eto’o em cau malament. COP DE MALL!

10 Comments:

At dimarts, 20 de febrer, 2007, Blogger Charlie said...

Totalment d'acord. Cop de mall i al carrer!

 
At dimarts, 20 de febrer, 2007, Blogger Mikel said...

Dons jo no hi estic d´acord ;-P

 
At dimarts, 20 de febrer, 2007, Blogger Unknown said...

Carles! Cop de Mall i aprendre pel cul! :D

Mikel, en què no estàs d'acord? Mulla't! :)

 
At dimarts, 20 de febrer, 2007, Blogger CARLES DAVI said...

Amb tema vendre o no, aquí sempre passa el mateix. Tenim por de vendre algú i després no trobar substitut. I jo potser sóc el primer.
Jo en el cas de l´Eto´o dubto. No se,...
Igual que altres vegades deia que haviem de treure "tajada" d´algú (Rivaldo, per exemple), en aquest cas no ho se. Eh, parlo futbolisticament, perque si entrem en declaracions, en problemes de vestuari,... aquí si no ho sabriem mai.

 
At dimarts, 20 de febrer, 2007, Blogger Joan Manel said...

Podries haver començat dient que et queia malament :-PPP
Potser a Can Barça estan fent la opció més intel.ligent: ara no fem cas que ens juguem la temporada i al Juny li pasem factura a l'Eto. La notícia que en Rijkaard es queda em fa pensar això. Jo crec que en Rijkaard ha posat les condicions per quedar-se i una d'elles es defer-se'n d'Eto'o. Haurem d'esperar al Juny. Suposo que si no és així en Laporta haurà de donar explicacions. El que no tinc tan clar es trobar algú(ns) que pugui venir per jogar de 9 en condicions. M'alegra tonar-te a llegir :-))

 
At dimecres, 21 de febrer, 2007, Blogger Mikel said...

No estic d´acord en que s´hagi de vendre el jugador.
Si el vestuari a decidit que els seus gols son necesaris i per aixo s´ham empasat l´orgull , l´afició em de fer el mateix.
Si torna a no es el jugador d´abans que feia gols i a sobre esta borde i cregut el propi vestuari saltara i llavors ja el podrem traspasar
Si el vestuari que en sap molt mes de futbol que nosaltres i el coneix molt millor que nosaltres decideix que val la pena dir que aqui no ha pasat res i demana a l´entrenador i a la directiva que no el sancioni per alguna cosa sera. Si fos l´ezquerro el vestuari hauria que la sancio es cosa de la directiva , que ells estan per jugar i cumplir ordres i no s´haurien mullat.

 
At dimecres, 21 de febrer, 2007, Blogger Unknown said...

Carles, entenc els teus dubtes pq entenc que els gols de l'Eto'o pesen molt i que no és fàcil trobar un paio que et 'garanteixi' 30 gols per temporada, però per mi no es pot separar la vessant esportiva de la personal o social. Eto'o al carrer i treiem-ne tot el que puguem, però al juny és clar.

 
At dimecres, 21 de febrer, 2007, Blogger Unknown said...

Joan Manel, m'alegro que em llegeixis! :) No puc estar més d'acord amb tu, per una vegada :) Ara l'important és anar a per totes el que resta de temporada, anar per la Champions, la Lliga i la Copa del Rei amb el mínim d'escàndols posssible i això passa per 'readmetre' l'Eto'o, passar pàgina i treure'n tot el suc possible i al juny... Cop de mall! I entenc els dubtes respecte trobar un 9 de garanties, per descomptat!

 
At dimecres, 21 de febrer, 2007, Blogger Unknown said...

Mikel! Ai Mikel, Mikel...no estic gens d'acord amb tu. Una cosa és el que diguin públicament els representants del vestidor, en la línia de passar pàgina i retrobem la unitat i anem a per la temporada, i una altra cosa és el que pensin realment els representants del vestidor i la resta d'integrants sobre l'Eto'o i el que ha fet...
Empassar-se l'orgull els jugadors és el seu problema, però l'afició s'ha d'empassar l'orgull??????? Francament, aquest vassallatge em sembla una presa de pèl immensa, i més venint d'un ninyato malcriat que et recordo que ni tan sols s'ha disculpat públicament, cosa que si han fet els represntants del vestidor, treient ferro al tema i passant pàgina. Qui s'ha d'empassar l'orgull és el gilipolles sobrat de l'Eto'o, no trobes?

I si el vestidor no defensa igual Ezquerro que Eto'o o qualsevol altre està creant un greuge comparatiu difícil d'entendre i des del meu punt de vista perillós, perillós...

 
At dissabte, 24 de febrer, 2007, Anonymous Anònim said...

Em fa gràcia el tema de la teva "rajada" perquè en temes de futbol, no us posaríeu d'acord per anys q passin (està demostrat!)

Per cert, a l'entrevista que em van fer els de la cuatro em van preguntar si creia q Eto'o o Ronaldinho havien de marxar del club i la meva resposta va ser... NO! Cobren per jugar i guanyar, no per ser els millors amics del món, no?

Ahi queda eso!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home